Artykuły z kategorii: Zakupy, kultura i rozrywka

Strategie czasu rzeczywistego
Zakupy, kultura i rozrywka

Strategie czasu rzeczywistego

Odrębnym wariantem i podgatunkiem na gruncie gier strategicznych są strategie czasu rzeczywistego. Cechują się większą dynamiką i różnorodnością akcji, a więc oddalają się nieco od planszowych pierwowzorów. Gracze mogą wykonywać posunięcia w każdej chwili – nie ograniczają ich tury i kolejki ruchów,

Który Battlefield jest najlepszy?
Zakupy, kultura i rozrywka

Który Battlefield jest najlepszy?

Jeśli siedzimy w grach komputerowych nieprzerwanie od kilku lat, z pewnością zdążyliśmy trochę pograć – lub przynajmniej popatrzeć na gameplaye – wszystkich części Battlefield. Jeżeli jednak nie interesujemy się komputerową rozrywką tak bardzo lub mieliśmy dłuższą przerwę w graniu, a chcemy postrzel

Roguelike
Zakupy, kultura i rozrywka

Roguelike

Zagłębiając się w świat gier można czasami natrafiać na elementy zaskakujące i nietypowe. Do takowych z pewnością zalicza się gatunek roguelike, który dziś wydaje się całkowicie zapomniany, ale nadal ma swoich miłośników. Specyfiką gier z tego nurtu jest oparcie ich w całości na znakach ASCII – nie

Kryteria gatunków gier komputerowych i wideo
Zakupy, kultura i rozrywka

Kryteria gatunków gier komputerowych i wideo

Głównym zadaniem gier – zarówno tych komputerowych, jak i na konsole – jest dostarczanie graczom rozrywki na wysokim poziomie. Tytułów na rynku jest naprawdę mnóstwo i cały czas pojawiają się nowe. Producentom gier zależy na tym, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów i zaproponować im pozycj

Co przyniósł Battlefield 2?
Zakupy, kultura i rozrywka

Co przyniósł Battlefield 2?

www.aviationresources.com.pl Battlefield szybko stał się jedną z najbardziej popularnych strzelanek wojennych. To nie może dziwić, gdy weźmiemy pod uwagę doskonałą jak na tamte czasy grafikę, duże możliwości interakcji z otoczeniem czy interesujące misje. Wszystkie te plusy twórcy gry starają się zr

Battlefield 4: Second Assault
Zakupy, kultura i rozrywka

Battlefield 4: Second Assault

Studio DICE dba o to, by gracze nie nudzili się przy Battlefieldzie. W jaki sposób to robi? Oczywiście, po pierwsze, zawiera w grze takie rozwiązania, które sprawiają, że zarówno na single player, jak w multi można grać całymi dniami. Wprawdzie ten pierwszy tryb jest dość krótki – co zresztą stało

Strzelanie i przetrwanie
Zakupy, kultura i rozrywka

Strzelanie i przetrwanie

Tak jak w bijatyce musimy pokonać rywala poprzez zadawanie mu ciosów, tak w strzelankach musimy zdystansować wrogów za pomocą broni palnej. Gry tego rodzaju również zyskały wielką popularność, a zdecydowała o tym ich prostota (wszak wirtualne zabijanie z karabinem w ręku nie jest niczym skomplikowan

Battlefield: Nie dla Rambo
Zakupy, kultura i rozrywka

Battlefield: Nie dla Rambo

Wojenne shootery różnią się dość znacząco od tych osadzonych w fikcyjnych światach. Oczywiście jest to pewne uogólnienie, jednak z reguły realia II wojny światowej czy nowoczesne konflikty zbrojne oznaczają, że również sama rozgrywka jest bardziej realistyczna, czytaj: sam sobie nie poradzisz. Czy a

Battlefield 4. Sukces czy porażka?
Zakupy, kultura i rozrywka

Battlefield 4. Sukces czy porażka?

Battlefield to świetna seria, choć nie brakuje również głosów krytycznych pod jej adresem. Pytanie czy wynikają one z dużego apetytu graczy na kolejne produktu DICE? Czy może gra tylko dzięki ślepemu szczęściu stała się tak popularna? Druga opcja wydaje się mało realna. Zdarza się, że nawet kiepskie

Wyścigowy duch rywalizacji
Zakupy, kultura i rozrywka

Wyścigowy duch rywalizacji

Pośrednią formą pomiędzy grami symulacyjnymi a sportowymi są gry wyścigowe. W zasadzie wyczerpują one cechy obu tych gatunków, a równocześnie są wymieniane jako osobna kategoria. Tak czy owak należy o nich wspomnieć, ponieważ zajmują jedną z czołowych pozycji w rankingach najbardziej grywalnych tytu

Sportowe granie
Zakupy, kultura i rozrywka

Sportowe granie

Pozostajemy w klimacie symulatorów, bo do tej grupy można zaliczyć praktycznie wszystkie osiągalne na rynku gry sportowe. Wszak i w nich twórcy dołożyli starań, aby z jak największą dozą realizmu zaprezentować sportowe potyczki i dać ludziom szansę, by poczuli się niczym profesjonalni zawodnicy. Naj

Pac-Man
Zakupy, kultura i rozrywka

Pac-Man

www.elpueblo.com.pl Logo Pac-Mana, jest chyba jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie. Żółta kulka z wyciętym trójkątem znana jest chyba w każdym miejscu globu. Gra została wyprodukowana w 1980 roku przez japońską korporację wydającą gry komputerowe Namco. Początkowo gra dedykowana była na a